Vill du att vi ringer upp dig?

Fyll i ditt telefonnummer nedan så ringer vi upp!

Please leave this field empty.

Begär offert

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig!

Please leave this field empty.


Beskrivning av nivåer

  • Nybörjare: För dig som inte har gjort Iyengaryoga tidigare eller vill komma igång efter ett uppehåll. Här får du lära dig grunderna i Iyengaryoga och hur man använder klossar, bälten och filtar för att kunna tillgodogöra dig de olika positionerna. Fokus ligger på stå-positioner som stärker och stabiliserar ryggraden, vilket är en förutsättning för att komma vidare till andra mer avancerade positioner.
  • Nivå 1:
    För dig som har gått minst en termin tidigare i Iyengaryoga. Här introducerar vi huvudstående (Salamba Sirsasana) med förberedande positioner. Axelstående (Salamba Sarvangasana) ingår i lektionerna.
  • Nivå 2:
    För dig som tidigare gått en fortsättningskurs eller har minst ett-två års regelbunden praktik av Iyengaryoga som inkluderar huvudstående och axelstående.
  • Nivå 3:
    En lektion för lärare, lärarkandidater och elever med lång erfarenhet av Iyengaryoga.
  • Enkelyoga: Här undervisar vi positioner som ökar och stimulerar rörligheten i framför allt axlar, rygg och höfter. Positionerna lärs ut i lugnt tempo. Enkel yoga passar dig som upplever problem med stelhet och andra mindre krämpor.
  • Enkelyoga special: En lektion för dig som på grund av skador eller sjukdom upplever svårigheter att delta på våra vanliga lektioner. Två lärare jobbar individuellt med eleverna och deras specifika problematik. Anmälan krävs
  • Öppen lektion: En lektion anpassad så olika nivåer kan träna tillsammans. Minimum en termin Iyengaryoga.
  • Gravidyoga :För dig som är gravid från 12 veckan. Lektionen leds av Nina Sjödin,  Certifierad Iyengar Yoga lärare och Hälsopedagog.
  • Mamma Baby Yoga: För dig och din nyfödda baby. Vi vill att du väntar en månad efter förlossningen, två efter kejsarsnitt. Här är lektionen anpassad så barnen kan vara med, övningarna är upplagda för att stärka din rygg och bäckenbotten.

 

Prata med din lärare innan du byter till en högre nivå.